28 Ιουλ 2011

Ασετόν για οικονομία βενζίνης - Nέα στοιχεία

Ήδη στο παρόν blog έχω αναφερθεί τρείς φορές σε προηγούμενα άρθρα (βλ. άρθρο1 , άρθρο2 , άρθρο3) στα ευεργετικά αποτελέσματα της προσθήκης καθαρού άνυδρου ασετόν σε αναλογία 2-3 τοις χιλιοις (ή αν προτιμάτε σε ποσοστό επί τοις εκατό 0.2 - 0.3%) με τη βενζίνη για μεγαλύτερη οικονομία. Όπως ήδη έχω αναφέρει, έχω παρατηρήσει στο δικό μου αυτοκίνητο (Opel Astra G 1.4) μια βελτίωση της τάξης των 03 - 0.5 λίτρων στα 100 χλμ.
Στον παρόν άρθρο, θα επιχειρήσω να συγκεντρώσω όλες τις αναφορές που έχω βρει για να έχουμε έναν πίνακα των αυτοκινήτων όπου έχει παρατηρηθεί βελτίωση ή όχι στην οικονομία σε καύσιμο, με χρήση ασετ'ον σύμφωνα με αναφορές χρηστών σε διάφορα forums που σχετίζονται με το αυτοκίνητο Τα δυο πιο αγαπημένα μου forums που συμβουλεύτηκα για το θέμα αυτό αλλά και για οποιοδήποτε θέμα αφορά στο αυτοκίνητο είναι τα παρακάτω:

Forum του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ
GREEK TUNED CARS CLUB

Επίσης, μια ομάδα ατόμων που χρησιμοποιούν ασετόν, έχουν δημιουργήσει ένα group στο yahoo όπου έφτιαξαν μια βάση δεδομένων με αναφορές τους όσον αφορά στη χρήση ασετόν στη βενζίνη (πρέπει να έχετε λογαριασμό στο yahoo για να δείτε τη βάση). Από το group αυτό πήρα τις αναφορές για τα (ελάχιστα) αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα.

Έτσι λοιπόν μετά από το ψάξιμο στις παραπάνω πηγές, συνέταξα τον πίνακα που βλέπετε παρακάτω:


Στον πίνακα αυτόν, έχω συμπληρώσει ότι έχει δηλώσει ο κάθε χρήστης σε σχέση με τον τύπο του αυτοκινήτου του, τα αποτελέσματα από τη χρήση του ασετόν καθώς και παρατηρήσεις που έχει αναφέρει στις πηγές που ανέφερα.
Από τα 23 λοιπόν αυτοκίνητα όπου έγινε χρήση του ασετόν, φαίνεται ότι στα 16 (~70%) υπάρχουν αποτελέσματα, ενώ στα 7 όχι.
Δυο χρήστες που έκαναν και μέτρηση καυσαερίων, παρατήρησαν και σημαντική μείωση στις εκπομπές καυσαερίων. Ο ένας αναφέρεται στον πίνακα ως χρήστης Seat Toledo. Ο δεύτερος επειδή δεν ανέφερε μάρκα και μοντέλο δεν συμπεριλήφθηκε στους πίνακες.
Ο χρήστης του Seat Toledo επισημαίνει ότι μετά από περίπου από 1500 χλμ είδε σημαντική διαφορά στην κατανάλωση, κάτι που σημαίνει ότι ορατά αποτελέσματα στη μείωση της κατανάλωσης ίσως να μη φαίνονται σε όλα τα αυτοκίνητα από την πρώτη στιγμή.

Κάθε φορά που θα βρίσκω νέα στοιχεία, θα ενημερώνω τον πίνακα γι' αυτό stay tuned!
Καθαρό άνυδρο ασετόν (προσοχή όχι αυτό που ξεβάφουν τα νύχια που περιέχει και λάδι!) μπορούμε να βρούμε είτε σε φαρμακεία, είτε σε χρωματοπωλεία.
Η καλύτερη στιγμή για να ρίξουμε στο ρεζερβουάρ το ασετόν, είναι αμέσως πριν τον ανεφοδιασμό  έτσι ώστε να γίνει η όσο το δυνατόν καλύτερη ανάμιξη του με τη βενζίνη. Εγώ προσωπικά προμηθεύτηκα ένα σπιράλ χωνί από το praktiker κατάλληλο για μετάγγιση βενζίνης. Για να έχω ακρίβεια στη δόση, χρησιμοποιήσα ένα παλιό βαθμονομημένο σε ml μπιμπερό της μικρής μου.

Αυτά λοιπόν τα νεώτερα σε σχέση με το ασετόν και γενικότερα τα πρόσθετα στη βενζίνη και την οικονομία στο καύσιμο.  Άντε και καλό (υπόλοιπο) καλοκαίρι!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...